KT Paski
Najczęściej zadawane pytania i odpowiedzi
KT Paski
Czy program jest instalowany na moim komputerze?
KT-Paski jest to serwis online działający przez przeglądarkę internetową. Nie trzeba go instalować a dostęp do serwisu jest możliwy przez wejście na odpowiednią stronę internetową i zalogowanie się.
Gdzie są przechowywane dane oraz czy są bezpieczne?
Dane po wczytaniu do serwisu przez użytkownika zostają przetworzone oraz zapisane na serwerach Oktawave. Są to zabezpieczone oraz zaszyfrowane serwery z certyfikatami bezpieczeństwa.
Jakie są możliwości dostarczenia paska płacowego do pracownika? Obecnie istnieją 2 metody wysyłki:
- Wysyłka na adres email – pasek zostaje przesłany na adres e-mail pracownika.
- Wysyłka SMS z kodem logowania – pracownik otrzymuje SMS z powiadomieniem o dostępności paska do odbioru, adresem do strony internetowej oraz kodem do zalogowania. Po zalogowaniu do serwisu może pobrać swój pasek płacowy.
Jaki plik należy wgrać do serwisu, aby móc wygenerować paski płacowe?
Wszystko zależy od używanego programu kadrowo-płacowego. Firma KT-Soft w procesie uruchomienia i konfiguracji systemu dla klienta dostosowuje system do używanego systemu kadrowo-płacowego. Zazwyczaj do systemu wczytywany jest plik PDF z wszystkimi paskami płacowymi, który system automatycznie dzieli.
Czy muszę sam/a wpisać dane pracowników do systemu?
Podczas importu pierwszej listy płac system automatycznie dopisuje pracowników do bazy. Po stronie użytkownika zostaje uzupełnienie:
- adresów e-mail
- numerów telefonów
- sposobu wysyłki paska płacowego.
W przypadku dużej ilości pracowników import tych danych może zostać wykonany przez KT-Soft. Należy wówczas przygotować plik excel z listą pracowników oraz danymi do wysyłki.
Czy można z poziomu systemu wydrukować pasek dla pracownika?
Tak, należy przejść na listę płac, a następnie na zakładkę paski pracowników. Pracownik działu kadr i płac odszukuje interesujący go pasek, po czym może go wydrukować lub ponownie wysłać.
Paski nie zostały wysłane do wszystkich pracowników, co może być przyczyną?
Należy sprawdzić w edycji danych pracownika czy email lub telefon zostały poprawnie wpisane. Sposób powiadamiania również musi być właściwie zaznaczony.
Jak długo wgrane i wysłane paski płacowe są dostępne w serwisie?
Tak długo jak lista płac widnieje w serwisie, pracownicy mają możliwość pobierania swojego paska płacowego. Po usunięciu listy z serwisu nie ma już możliwości odebrania paska. Usunięcie może zostać ustawione na automatyczne (np. po miesiącu od wysyłki) lub ręcznie wykonywane przez pracownika działu kadr i płac.
Czy mogę ponowić wysyłkę raz już wysłanych pasków do pracowników?
Tak, jeśli użytkownik chce wysłać paski do wszystkich to należy zrobić ponowną wysyłkę, system zapyta czy wysłać paski do wszystkich czy tylko do osób, do których wcześniej nie zostały wysłane. Dodatkowo wchodząc na listę płac oraz zakładkę dane pracowników można wysłać ponownie pasek do jednego pracownika.
Co muszę zrobić, aby nie wysyłać paska do konkretnego pracownika i usunąć go z systemu?
Nie ma możliwości całkowitego usunięcia pracownika z bazy, natomiast podczas jego edycji należy w polu „sposób powiadamiania” zaznaczyć nieaktywny. Spowoduje to pominięcie go podczas wysyłki pasków.
Czy program może zostać zainstalowany tylko w Punkcie Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych?
Tak, wersja KT PSZOK Standard jest stosowana tylko w punkcie.