
Krajowy System e-Faktur
Usługi wsparcia dla użytkowników systemów księgowych i przedsiębiorców korzystających z usług biur rachunkowych pod kątem KSeF.
Co to jest KSeF?
Krajowy Rejestr e-Faktur (KSeF) to centralny system informatyczny w Polsce, który ma na celu gromadzenie i udostępnianie informacji dotyczących faktur elektronicznych. System ten został stworzony w celu ułatwienia i usprawnienia procesu wystawiania, przekazywania, odbierania i przechowywania faktur elektronicznych pomiędzy podmiotami w Polsce.
Od kiedy obowiązuje i kogo?
Termin wejścia w życie obowiązkowego KSeF nie jest jeszcze znany. Zostanie opublikowany przez MF w niedalekiej przyszłości. W pierwszym etapie będzie obowiązkowy dla wszystkich czynnych podatników VAT. W drugim etapie obowiązkiem zostaną objęci podatnicy zwolnieni podmiotowo oraz przedmiotowo z VAT (nievatowcy) w zakresie wystawiania faktur.
Szczegółowe informacje o KSeF:
Rodzaje wsparcia dla użytkowników Krajowego Systemu e-Faktur:
-
Korzystanie z KSeF przy pomocy KT Konwertera Księgowego
-
Pobieranie danych z KSeF
-
Podgląd pobieranych faktur
-
Wysyłanie danych do KSeF (dostępne w późniejszym okresie)
-
Usługi konsultacyjne
-
Wsparcie merytoryczne odnośnie działań związanych z obsługą KSeF
-
Dostęp do materiałów szkoleniowych (instrukcje, filmy)
-
Usługi integracyjne i wdrożeniowe oprogramowania
-
Pomoc w instalacji/wdrożeniu oraz konfiguracji usług z KSeF
-
Wsparcie w obsłudze KSeF w programach handlowych oraz systemach księgowych